fredag 19 maj 2017

Picknick



När jag tittar tillbaka i bloggen inser jag att jag har en viss passion för picknick.




Jag gillar helt enkelt att göra utflykter



och att laga mat och äta ute i det fria. 



Ordet picknick förekommer ofta här i bloggen 
och det finns en del bilder på picknickfiltar 


och trevliga stunder ute i det fria.



Det behöver inte vara några längre utflykter. 
Jag tar gärna med mig filten en varm sommardag och dricker något svalkande

Rabarbersaft

under äppelträdet.


Till och med på vintern tycker jag om att umgås och äta ute i friska luften
men då föredrar jag något värmande i glaset.

Krämiga bacon- och majsmuffins till varm choklad


Så det var inte så konstigt när jag hittade boken Picknick: utflykter och inflykter 
att jag blev nyfiken på vad för spännande platser och idéer den kunde tipsa om. 


Boken visade sig vara skriven av paret bakom bloggen kammebornia.se 
och är fullmatad med tips på utflykter 
och vad för något man kan äta och göra på en picknick.


Boken är en fröjd att bläddra i 
och jag hittar hela tiden nya detaljer i bokens vackra foton. 


Absolut en bok jag kan rekommendera 
om ni liksom jag är barnsligt förtjusta i picknick.


I veckan som kommer kommer mannen och jag göra en lite längre utflykt 
till Älvkarleby och Furuviksparken.
Naturligtvis får picknickfilten följa med, för jag tror absolut det blir tillfälle för fika ute i någon glänta eller på någon gräsmatta.  
Kommer bli mysigt :)
 
 

2 kommentarer: