lördag 11 december 2021

Julbord på Kanalmagasinet i Mem


Så himla fint pyntat och ordnat det var på Kanalmagasinet igår. Genomtänkt i varje detalj. Emmy och Hjalmar är verkligen ett par unga duktiga och drivna entreprenörer.
 
Läs mer om Kanalmagasinet i Mem.

  Kanske vädret hade varit liite mer att önska,
för att komma i rätt stämning.
Men så fort vi klev in genom dörrarna infann sig den rätta känslan.


Det fanns så mycket gott på julbordet!
Och mycket var lokalproducerat.
Röda hjärtan talade om var produkten kom ifrån.



Men idag ska det bli julstök här hemma i det egna köket istället.
Det ska bland annat göras julköttbullar.
Förra året fick jag tipset att spritsa ut köttbullarna istället för att rulla dem,
så det tänkte jag testa idag.
Och så ska jag baka något gott till julfikat.

Önskar er en stämningsfull tredje advent!
Kram Birgitta

2 kommentarer:

  1. Åhh Julbord! Jag och min mor brukade ordna julbord till PRO förr. Alltid lika roligt att pynta och göra fint, laga och bjuda på god mat och se hur de äldre uppskattade det. Vi serverade typ 100 personer varje jul och likadant till påsk. Roligt men ganska så slitigt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ordna julbord är ett verkligen inget lätt arbete, all heder åt er. Och jag misstänker att den uppskattning ni fick gjorde det väl värt. Kram

      Radera