tisdag 15 november 2022

Första advent

Det är värst vad tiden rusar iväg... 
Vi är mitt uppe i försäljning av vårt hus, med visningar och en budgivning som är igång.
Samtidigt är det skiftbyte här hemma ;) Dottern som bott hemma sedan i maj reser nu iväg för nya äventyr som snowboardlärare i Kanada och sonen som pluggat till helikopterpilot i Göteborg, och sedan i maj haft praktik på Fiskflyg i Porjus/Stora sjöfallet, är nu hemma igen och letar boende i Norrköping.
Så att tiden rusar iväg och att det redan nästa vecka är första advent är inte alls konstigt. Jag har inga planer för advent mer än att mannen och jag bokat weekend på hotell andra helgen i advent med julmarknad i Nynäshamn. Det ser jag verkligen fram emot!

Men det är klart,
glöggmys
med pepparkakor och ädeloströra kommer det säkert bli en del av.
Har ni några planer för advent? Julbord, glöggmingel?
Eller har du någon trevlig julmarknad att tipsa om?

 Ädeloströra med äpple och nötter

140 g ädelost
2 äpplen
150 g crème fraiche
20 g valnötter, hackade

Gör så här
Riv ädelost och äpple
Blanda ost, äpple och crème fraiche
Tillsätt valnötter
 
 

4 kommentarer:

  1. Första advent har jag bjudit in släkt på kalkonmiddag men den där ädeloströran ska jag nog ta till förmingel. Härligt med hotell och julmarknad. Ha en bra dag. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kalkonmiddag låter toppen. Tror aldrig jag ätit kalkon, mer än som pålägg då. Kanske något att laga vid tillfälle... Ha det fint! Kram

      Radera
  2. Vi äter alltid ett litet julbord första advent, min man och jag. Hemma alltså, med skinka, köttbullar, sill, strömmingslåda osv. Låter härligt med julmarknad och hotell. Ädeloströran måste jag nog prova. Ha en fortsatt trevlig vecka. Kram Tummelisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det första julbordet som smakar allra bäst! Ädeloströran tycker jag absolut att du ska testa till pepparkaka och glögg. Ha ett trevligt slut på veckan du med. Kram

      Radera