söndag 1 januari 2023

Nytt år - 2023

Nytt år, nya möjligheter...
Jul och nyår 2022 inföll inte på några vidare värst bra dagar med tanke på ledighet och reflektion. Så att summera 2022 blir det inget av med utan jag kastar mig direkt in i 2023, och hoppas på det bästa ;)

Jag är inte något stort fan av löften, löften har en tendens att bli brutna, så istället brukar jag väja ut några viktiga områden som jag vill satsa lite mer tid och energi på under året. Och i år kommer det bli mycket fokus på flytt till lägenhet i stan, inreda lägenheten och hitta nya rutiner och vanor som vi kan trivas med, både mannen och jag. Och så hoppas jag att vi i år kan utnyttja vår husbil betydligt mer än vi gjort de senaste åren. Planen/drömmen för framtiden är annars att kunna resa runt på varmare breddgrader under vinterhalvåret och bo i Sverige under somrarna. Men där är vi inte än. Men vi har kommit en bit på väg i och med vår försäljning av hus och flytt till ett mindre kost- och tidskrävande boende.
Annars är det, som vanligt så här års, dags för
nystart igen med träningen och kosten.
Det har varit ett alldeles för stort fokus på desserter och bakverk och allt för lite träning
det senaste halvåret, så det måste det bli ändring på under 2023.
Eftersom jag inte tror på dieter kommer jag att försöka äta allsidigt med fokus på mycket grönsaker
och mindre kolhydrater. Men framför allt kommer jag att lägga större fokus på att motionera mera. Jag hoppas att flytten in till stan gör det lättare att hitta tider på grupp-pass som passar mig, i och med att jag slipper restid till och från stan. Och så är planen att jag ska börja träna på gym. Jag behöver bli starkare både i armar och ben för att klara av att vandra, cykla och paddla, vilket också är vår plan att få mer tid för nu när vi inte behöver lägga tid på hus och trädgård.


  5 missar man gör som nybörjare på gymmet | elviradellenfalk


Så häng med mig in i ett hälsosammare år 2023
med färre go´saker, mer friluftsliv
och kanske en hel del inredningsbilder. 
 

Gott nytt år!

 

 

6 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Tack för alla fina recept under året. Du inspirerar mig mycket. Lycka till med nya boendet och flytten. Kram Tummelisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla du! Hoppas du även i fortsättningen kommer tycka att mina inlägg här på bloggen är inspirerande. Gott nytt år! Kram Birgitta

      Radera
  2. Jag håller med dig. 2022 var ingen höjdare - pandemi, krig och ett förlorat är vad det gäller klimatet. Vi sätter vårt hopp till 2023. Det bara måste bli ett bättre år!
    (Låter härligt det där med husbil och sydligare nejder på vintern. Dit har vi inte kommit, men i september är både jag och hustrun pensionärer. Då räknar vi med en tur till Provence.)
    Gott Nytt Är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, vi måste tro att det vänder 2023. Då har ni något att se fram emot, du och din fru, att få disponera er tid som ni önskar och så en resa till Provence! Gott nytt år!

      Radera
  3. Hej. Vill bara säga att det är jag, Roland, på vinmatalsace.com som skrev kommentaren här ovanför. Men det är inte helt lätt att överlista din kommentarsfunktion. Oftast när jag försöker skriva med namn och webbadress så förklarar den att jag har en ogiltig adress. Och då ger jag upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Roland, visst är det trist när saker inte är så användarvänliga som man önskar. Jag vet av egen erfarenhet att det krånglar ibland när jag ska kommentera på andra bloggar som publiceras på Blogger. Det enda jag kan komma på för att undvika problemet, hos mig och andra användare av Blogger, som är en Google-tjänst, är att använda sin Google-profil när man kommenterar.
      Annars funkar det ju att kommentera som anonym och skriva i kommentaren vem man är. Om man nu inte önskar att vara lite hemlig eller inte vill kommentera utan att länka till sin egen webbadress
      Hoppas du trots problemet vill lämna en kommentar ibland. Det är alltid trevligt att få respons på det man skriver, oavsett om det är anonymt eller inte. Hälsningar Birgitta

      Radera