tisdag 27 juni 2023

My Corner of the World

2021 upptäckte jag en ny sida på nätet, Photographing New Zealand, med det åter-kommande temat My Corner of the World varje onsdag. Där kan bloggare från världens alla hörn länka till sina bloggar med foton från de platser där de befinner sig just nu. Då, 2021, var vi mitt uppe i en pandemi och det var omöjligt att resa och själv upptäcka nya platser. Nu är pandemin över och vi, mannen och jag, har bokat vår första resa utomlands sedan december 2019. Det känns pirrigt och jag har en viss oro för att det plötsligt ska komma något i vägen så resan inte blir av, eller (hemska tanke) att vi inte kommer hem igen.
När Coronan slog till 2020 så var vår, då 20-åriga, dotter ensam på Nya Zeeland och kunde inte ta sig hem. Ja, ni förstår säkert en orolig mammas tankar kring det...
Men allt löste sig till slut och hon kom hem helskinnad med en massa erfarenheter rikare :)
Men nu ska vi alltså ut och resa igen, mannen och jag,
i september. Det blir en mjukstart med charter till Kreta och vi flyger här hemifrån Norrköping. Skönt att i alla fall inte behöva oroa sig för tåg som inte går när de ska eller vägarbeten som stoppar upp i trafiken så vi missar flyget. Vi bor så nära flygplatsen så vi skulle kunna gå dit om det skulle behövas :)
Inför resan har jag preppat med ny kamera och tänker att jag ska kunna bidra med fina bilder till My corner of the world från den resan. Men innan dess behöver jag lära mig kameras alla funktioner och öva mig på dem. Jag tänker att vår husbilsresa nästa vecka här hemma längs Ostkusten kommer bli ett perfekt tillfälle att prova mig fram hur och när man bäst använder de olika funktionerna. Hoppas kunna bidra även då med fina bilder från vårt fantastiska Sverige, med så lättillgänglig natur.

 

 

 

4 kommentarer:

  1. It's always nice to see other people's photos but there's nothing like taking your own! I'm so glad for you to have a new camera to start your adventures! I look forward to seeing what you can do with it.

    Thanks for sharing your link at My Corner of the World this week!

    SvaraRadera
    Svar
    1. So true, you are impressed and dream away by other people's photos, but the best thing above all is to experience it yourself and capture it in a photo.

      Radera
  2. I always enjoy seeing the beautiful photos from your corner of the world.

    Have a great weekend!

    SvaraRadera