lördag 23 maj 2020

Kökshandduk som väggbonad

Hiss eller diss? Vad tycker du? 
Själv tycker jag det är en briljant idé :) Helt klart en prisvärd budgetvariant.


Och varför har ingen tidigare tipsat mig om de briljanta affischlisterna med magneter!?



Jag hittade dem av en slump i min jakt på lämplig anordning för min upphängning av kökshandduken. Nu behövde jag varken limma eller nita fast den i någon tavellist eller liknande. Och kan dessutom, när som helst utan problem, använda den till det den är ämnad för. Fast, efter det kanske man inte gärna hänger upp den på väggen igen ;)
Men då är det ju bara att hänga upp något annat fint i magnetlisten :)

Är man nyfiken på vem som designat kökshandduken så heter hon Emma Sjödin.
Köpte den gjorde jag på ett kanske för många otippat ställe, nämligen en vägkrog längs med E4:an. Men passerar ni Stavsjö mellan Norrköping och Nyköping och är hungriga eller har glömt att köpa med er en gå-bort-present eller bara är shoppingsugna så tycker jag absolut att ni ska stanna till på Stavjsökrog. Som inte är en vanlig vägkrog där man stannar bara för att låna toaletten eller för att snabbt få i sig något ätbart och sedan dra vidare. Utan ett mer familjärt ställe med god hemlagad mat i hemtrevlig miljö, fin presentbutik med stort utbud och med Kolmårdsskogarna precis runt knuten där man gärna stannar kvar och hänger en längre stund. 
Kanske ett utflykttips i dessa tider när vi inte kan fara iväg så långt utan mest måste hålla oss hemmakring...?
 

2 kommentarer:

  1. Jag hade i många år en diskhandduk på väggen, ingen trodd mig :) Nålade upp den med knappnålar i tapeten. Emmas konstruktion var ju cool.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, när jag läste din kommentar förstod jag att jag skrivit som att det är Emma som designat själva upphängning, men det har hon inte, utan det är helt och hållet jag själv som tyckte att motivet på kökshandduken var så fint så den var värd att hänga på väggen. Emma är däremot designer av kökshandduken och har även designat väggbonader med samma motiv, som dock säljs till ett betydligt högre pris.
      Men visst är affischlisterna fiffiga!?

      Radera