fredag 14 januari 2022

Halloumiwraps - vegetariskt på veckomenyn

Jag varierar gärna min veckomeny med vegetariska måltider.
Vill man ha uppslag till helt vegetariska veckomenyer så finns även det här i Min Lilla Kokvrå. Börja med att läsa det här inlägget. Använd sedan sökfunktionen i listen till höger och sök på "vegetarisk veckomatsedel" så får du upp flera olika alternativ på vegetariska veckomenyer. Det finns även en hel del vegetariska recept i min receptsamling som man kan att botanisera bland och sätta ihop sina egna menyer av. Välkommen att klicka runt och inspireras av mina vardagsrecept :) Hoppas de kan vara till hjälp och inspiration för den som har som mål/önskan att äta en mer hälsosam kost.

 4 portioner

2 frp halloumi
8 tortillabröd
olja till stekning
ruccola
sallad
tomater
gurka
picklad rödlök
avokado
srirachasås

Gör så här
Skiva halloumin i skivor.
Hetta upp en panna med rikligt med olja
och stek halloumin på bägge sidor tills den fått fin färg.
Servera halloumin i tortillabröd med valfria tillbehör.

 

2 kommentarer: