måndag 6 januari 2014

Funderingar på att testa en ny yogaform

Förra våren tränade jag en del Hathayoga, en mjuk form av fysisk yoga där fokus ligger på kropprörelser, andning och avslappning, men efter sommaren kände jag att jag ville utveckla min yoga och hitta lugnet och stillheten. Det är en konst att helt kunna koppla bort sig från sin omgivning och bara lyssna inåt, därför började jag med Kundaliniyoga, med fokus på andning och meditation. Det var verkligen inte alla gånger jag tyckte att jag kunde släppa vardagen och bara vara under yogapasset, men några gånger var riktiga aha-upplevelser då allt kändes så lätt och all stress, press och oro bara rann av  mig, efter de passen kändes det såå befriande. Men trots att jag tycker att Kundaliniyoga är något som jag gärna vill fortsätta med så saknar jag den mer fysiska yogan. Hittade en studio där de har en yogaform som heter Virya yoga. Är det någon som känner till denna yogaform och har någon åsikt om den? Tänkte gå på några prova på-pass i helgen så får jag se om det är något jag ska börja träna den här terminen.


Annars tänkte jag ta mig till simhallen i morgon bitti för att få lite motion. Är jag alldeles själv, som jag är ibland, är det dessutom riktigt meditativt att ensam glida fram i det lugna vattnet, i den stora, tysta simhallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar