måndag 6 januari 2014

Piffa till tidningssamlare till snygg och enkel förvaring

Tidningssamlare är bra förvaring, inte bara för tidningar utan även för block, böcker och annat som man vill ha till hands men ändå inte ligga framme, men det är inte alltid denna förvaring ser så rolig ut så när vi nu på lovet fixade till dotterns rum med nya hyllor på väggen, rensade och slängde en massa och fick lite ordning och reda på hennes skrivbord så ville hon piffa till sina tidningssamlare.  

Hon började med att måla tidningssamlarna med svart lasyr.
Hon valde en plansch och den del av planschen hon ville använda och mätte upp den i lika många delar som antalet tidningssamlare.
För att få raka och jämna kanter använde hon en pappersskärare, 
går naturligtvis lika bra att använda en sax.
När varje del var mätt och klippt klistrades de fast på tidningssamlarna.
Sedan tidigare har hon tidningssamlare där jag gjort samma sak men med den skillnaden att jag då klistrade delarna från planschen på den höga sidan av tidningssamlarna.
Snygg och enkel förvaring.

2 kommentarer:

  1. Men så fiffigt! Jag har ett helt gäng tidskriftssamlare i trä som är så tråkiga, nu vet jag hur jag skall få dem lite roligare. Tack för inspirationen! Liza

    SvaraRadera