måndag 26 september 2016

Hösten smyger sig på

Det börjar märkas i trädgården att hösten är på väg. 
Vildvinet som klättrar på staketet är alldeles klarrött och lyser upp så fint.



Den här helgen blev det en hel del fix med att slänga överblommade sommarblommor och 
istället ersätta dem med mer höstliga blommor och mossa.








Mossa är perfekt att 









Häromdagen blev jag inspirerad av Pernilla med bloggen Flower of fame som hade pysslat och gjort eucalyptusbollar, så jag gjorde några i mossa. Kramade ihop mossan till en boll och virade blomstertråd runt om för att hålla formen. 





Den ena bollen blev perfekt sitthöjd åt min lilla älva som pryder höstarrangemanget på kökstrappen. Mossbollar blir även fina dekorationer på ett middagsbord med tema höst. 
Tyvärr hann jag inte göra fler än två men när tid finns kommer jag göra fler och då även använda kvistar av ljung i bollarna.


4 kommentarer:

  1. Så fina krukor ni har fått till. Det där med mossbollar ska jag ta till mig.:)

    SvaraRadera
  2. Så fint du har gjort. Kul att du blev inspirerad av mina bollar. Ha en fin kväll Kram Pernilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Pernilla, för inspiration och kommentarer :)
      Kramar till dig!

      Radera