söndag 10 december 2017

Kost- och motionsdagboken v49

Mission completed...
Det här blir min sista vecka att föra kost- och motionsdagbok. Tänk vad året gått fort!
Nu reser jag bort en månad och när jag kommer hem igen tänker jag göra något slags avslut för året då jag ändrade mina kostvanor och åt mer artegen kost. 
Eller hur blev det med det egentligen? Blev kosten verkligen mer artegen? 
Och har det egentligen medfört några förändring i mitt mående? 
Ja, efter nyår ska jag gå tillbaks i min dagbok och jämföra vad jag åt och hur jag mådde i början av året med hur jag äter och mår idag ett år senare, 
så då kommer vi säkert få svar på de frågorna :)

Vecka 49



Måndag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,bärsmoothie
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Clementin
Dryck:Kaffe,vatten
Lunch:Fläskfilégryta,ris,apelsin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Clementin
Dryck:Vatten
Middag:Stekt lax,potatis,hollandaisås,sallad,citron
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Avokado,citron,kallrökt lax
Dryck:Proviva

Tisdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,smoothie med exotiska frukter
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Banan
Dryck:Vatten,kaffe
Dryck:Vatten
Mellanmål:Clementin
Dryck:Vatten
Middag:Exotisk buffé
Dryck:Vatten
Mellanmål:Kokt ägg,inlagd sill
Dryck:Proviva

Onsdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,kokt ägg
Dryck:Kaffe,proviva
Mellanmål:Banan
Dryck: Vatten, kaffe
Lunch:Baconlindad kycklingfilé,ris,bearnaisås
Dryck:Vatten
Mellanmål:Äpple
Dryck:Vatten
Middag:Kassler,couscous,sweet chilisås,grönsaker
Dryck:Vatten
Mellanmål:Fruktsallad,yoghurt,granola
Dryck:Te
Träning: 35 min simning

Torsdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,hallonsmoothie
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Banan
Dryck:Vatten, kaffe
Lunch:Köttbullar,potatismos,clementin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Clementin
Dryck:Vatten
Middag:Chicken green curry,ris
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Nöt-och fröbröd med ost,blåbärssoppa
Dryck:Te 

Fredag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Clementin
Dryck: Vatten, kaffe
Lunch:Chicken green curry,ris,apelsin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Clementin
Dryck:Vatten
Middag:Hemmagjorda hamburgare
Dryck:Öl

Lördag
Frukost:Fruktsallad,lättyoghurt,nötter,russin,nöt- och fröbröd med kallrökt lax
Dryck:Kaffe,proviva
Lunch:rester från middagar tidigare i veckan
Dryck:Vatten
Dryck:Öl

Söndag
Frukost:Fruktsallad,lättyoghurt,russin,nöt- och fröbröd med ost,kokt ägg och kallrökt lax
Dryck: Kaffe,proviva
Lunch:Fisk i ugn,ris,sallad
Dryck:Mjölk
Middag:Rester från gårdagens tacos och sallad med fetaost
Dryck:Öl

1 kommentar:

  1. Det ska bli roligt, att få ta del av dina resultat och tankar!

    SvaraRadera