tisdag 25 juni 2019

Två veckor kvar


Midsommar är över och jag måste säga att mannens och min långweekend i Rättvik verkligen gav mersmak av semester.
Vädret var hyfsat omväxlande, typiskt svenskt midsommarväder :) men ändå mest övervägande soligt. Vi turistade i Rättvik och i Nusnäs och såg dalahästtillverkning. Vi åt gott i det idylliska Tällberg med faluröda små trä- och timmerhus.
Och vi slappade på stranden. 
Vi hade det helt enkelt väldigt bra under ett par dagar :)
Så nu är det högsta växeln på jobbet den här veckan som gäller för att i nästa vecka växla ner och sedan glida in i semestern. Det ska bli sååå skönt att ha möjligheten att slappa i fyra härliga veckor. Nu vet jag ju av erfarenhet att det kanske inte kommer bli att slappa hela semestern. Vi har ju ett hus att sköta och så ska grabben ha hjälp med att flytta. Men bara tanken att jag kan styra över min dag och göra precis det som faller mig in gör mig lycklig :) 
Och en vecka ska vi iallafall bara vara på Bornholm, mannen och jag. 
Det ser jag fram emot :)

4 kommentarer:

  1. Jag ligger en vecka före, jag trappar ner den här veckan redan:). Hjälp! Behöver tips på mat som är ljummen/kall och går att ta med i en kylväska till stranden. Vårt matkontot i Spanien åts förra året upp av luncher dyrare än middagar, så en ändring måste till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte hur era möjligheter och lust till att laga mat i Spanien är men pizzabullar och matiga muffins med t ex korv och ost är ju smidiga att ta med till stranden. Annars är ju wraps av olika de slag gångbart. Mannen och jag gjorde wraps med tunnbröd, kokt kall potatis, sill och crème fraiche och åt på stranden i midsomrars. Currywraps med färdiggrillad kyckling, eller andra charkuterier, med avokado, curry, röd lök, äpple och mango chutney tycker jag är gott. Och så har vi ju de enkla pizzawrapsen med chilisås, skinka, tomat, crème fraiche och oregano. Det var några tips iallafall :)

      Radera
    2. Perfekt, precis vad jag behöver❤️!

      Radera
  2. Tällberg är så mysigt härligt med minisemester
    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera