onsdag 25 september 2019

Saftig vegetarisk paj

Jag har sagt det förr och säger det igen,
med en färdig pajdeg i kylen har man snart middagen fixad.
 Idag valde jag att göra pajen helt vegetarisk med en grönsallad som tillbehör.


1 färdig pajdeg

Fyllning
1 st broccoli
8 st färska champinjoner
10 st små bitar fetaost
8 st cocktailtomater (16 st halvor)
1 påse färsk bladspenat (à 70 g)
150 gram riven ost
3 st ägg
2,5 dl vispgrädde
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
  
Gör så här
Lägg ut degen i en smord form
Stick några små hål i degen med en gaffel
Täck formen med aluminiumfolie och förgrädda i 225 grader i 15 min
Ta bort folien efter halva tiden
 Dela upp broccolin till små buketter, skiva champinjonerna och dela tomaterna
Lägg alla grönsakerna i pajskalet
Vispa ihop ägg och grädde, blanda i ost och kryddor
Häll äggstanningen över grönsakerna
 Grädda mitt i ugnen i 225 grader 30-35 min


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar