lördag 8 februari 2020

Kycklingwok en lördag

Lördag och en alldeles tom agenda. Vad ska jag då hitta på?
Tror att jag ska putsa lite på mitt CV, baka några småkakor och kanske passa på och läsa en bok. Läsa gör jag allt för sällan numera. Jag har en bok vid sängen som jag ibland läser en sida eller två i när jag ska sova men oftast är jag för trött för att öppna boken och somnar direkt när jag lagt huvudet på kudden.
Annars är det skönt att bara vara och inte göra något alls. Det borde man göra oftare :)
Jag har ett recept som legat i utkast ett bra tag nu som passar lika bra en hektisk vardag som en lagom loj lördag.    Trevlig helg!


Woka 3 strimlade paprikor i olja.
Tillsätt 50 g cashewnötter och lägg åt sidan.
Woka 500 g strimlade kycklingfiléer i olja.
Salta och peppra.
Blanda ner paprika och nötter i kycklingen 
och ringla över 3 msk sweet chilisås.
Servera woken med bönpasta och en sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar