onsdag 5 januari 2022

Färdiga veckomenyer för en enklare vardag - recept orientalisk kyckling

Som jag skrev tidigare så är mitt nyårslöfte för 2022 att fortsätta min träningsrutin med varierad träning vid iaf tre tillfällen per vecka. Dessutom kommer jag fortsätta laga varierade och balanserade måltider. Problemet är ofta att få ihop tiden till att planera vardagsmaten. Men den här veckan har jag tagit hjälp med planeringen av Bland kastruller och vinglas som startar upp det nya året med en färdig veckomeny på bloggen.
Och idag blev det orientalisk kyckling med blomkålsris till middag. Mycket enkel och god vardagsmat. Det blir ju lite tjatigt att använda sig av sin egna veckomenyer ;) som man hittar HÄR, med färdiga inköpslistor och recept.
Så färdiga veckomenyer med nya recept tas tacksamt emot :) De gör vardagsmaten så mycket mer varierad och balanserad. Och roligare att laga.


 
 

Orientalisk kyckling
4 portioner


1 grillad kyckling

1 paprika, strimlad

3 dl grädde

1 tsk sambal oelek

1 dl mango Chutney

2 tsk curry

1 msk vetemjöl

Gör så här
Strimla kycklingen i en ugnsform.
Lägg den strimlade paprikan ovanpå.
Blanda ihop övriga ingredienser och häll över.
In i ugnen i 225 grader i cirka 20 minuter.
Serveras tillsammans med t ex blomkålsris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar