fredag 22 mars 2019

Använder ni sökfunktionen?

Jag levererar inte så många nya recept just nu här på bloggen och anledningen till det är en tillfällig svacka i lusten att laga mat. 
Men äta måste man ju så istället har jag utnyttjat svackan till att rensa kyl och frys på matlådor och halvfulla förpackningar. 

Resultat av frys- och kylskåpsrens - 
Falafel med wokade grönsaker och bacon



Men kikar man in här emellanåt för att få lite tips och idéer till matlagningen, och då kanske främst till vardagsmaten, så finns ju sökfunktionen högst upp i listen till höger att använda och även etiketterna som inspiration till att vara kreativ i köket. 
Det finns till och med en etikett för anka. Såg ni Sveriges mästerkock i veckan, då de lagade anka? Kanske något att laga i påsk.
För att knyta an till min fråga i rubriken, brukar ni använda sökfunktionen? 
Och om ni gör det, vad är det ni då oftast söker efter?
Hur som helst är ni mycket välkomna att klicka runt här på bloggen. Det finns ju en uppsjö av recept att botanisera bland men man hittar även tips på resor, ni kanske är i färd med att planera för sommarsemester, och så finns det en hel del även för den trädgårdsintresserade. Så klicka runt och ha ett bra slut på veckan. Kram Birgitta

4 kommentarer:

  1. Jag skulle använda den bra mycket oftare om den fanns i mobilläge, sitter mycket sällan vid dator.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant 🤔 Är det olika på olika modeller? Eller kan det ha med någon inställning att göra? Jag kan nämligen använda sökfunktionen på bloggen i min mobil.

      Radera
  2. Jag har en iPhone 7 Plus och på den ser jag inte menyn som jag ser på datorn!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, jag har en Samsung och scrollar jag längst ner i mobilversionen finns valet "visa webbversion".

      Radera