lördag 18 mars 2023

Foto

Nu när jag får mer tid för mina intressen så funderar jag på att köpa mig en kamera.
Under i alla fall de senaste 4 åren har jag endast fotat med mobilen.
Jag hittade ett inlägg från 2019 (bloggen är ju toppen som tidsdokument) där jag skriver att jag ska försöka lära mig sonens kamera. Det har dock av någon anledning inte hänt.
Jag tyckte kanske inte att den var bra, helt enkelt. Kan också vara av den anledningen som jag fick "ärva" den av sonen...
Hur som helst, att fota med riktig kamera skulle jag vilja börja med igen. Bildkvaliteten blir ju ändå lite bättre än mobilens bilder och man kan vara lite mer kreativ när det gäller redigering mm. Just nu tänker jag mig en liten behändig kompaktkamera som är lätt att ta med när man är på resande fot. Ska läsa på lite om de alternativ som finns på marknaden. Fortsättning följer...



1 kommentar:

  1. Fotografering är kul. Jag är gift med en fotograf som vill lära mig men jag tycker det är krångligt med systemkamera och alla inställningar. Jag kör med min lilla Canon G 16 och på autoläge. Det finns andra inställningar också. Lycka till med ditt sökande. Kraaaam Pia

    SvaraRadera