onsdag 23 januari 2019

Vegetariska middagstips till vardags


Jag tänkte tipsa om alla fina vegetariska middagsrecept som finns här på bloggen.
För drygt tre år sedan började jag införa en vegetarisk dag här hemma. 
Dottern var den som var lättast att få med på tåget. Sonen däremot petade och pillade mest i maten och åt sig istället mätt på mackor och mannen var också han rätt skeptisk till en början. Men under åren som gått har mannen och sonen vant sig vid de vegetariska middagarna och äter nu utan protester det som serveras. De kan till och med tycka att det är riktigt gott ibland :) Och den vegetariska dagen har nu ökat till att ibland bli flera vegetariska dagar under en vecka.
Hur gör ni, äter ni vegetariskt? Eller är ni kanske flexitarianer och äter mestadels grönt men med någon form av kött som tillbehör? 
Ni kanske är i det skedet som jag var i för drygt tre år sedan och vill införa mer grönt till middag? Då önskar jag er lycka till och råder er att vara tålmodiga. Det går att genomföra en förändring, bara man ger det lite tid. 
Och som hjälp på vägen kommer här några tips på enkla och goda vegetariska vardagsrätter. Klicka på länkarna för att komma till recepten. 







Ni hittar fler vegetariska recept under etiketten vegetariskt i listen till höger.
Eller använd sökfunktionen. Även den finns i listen till höger, högst upp.
Hoppas ni hittar något som faller er i smaken!

Ha det gott!
Birgitta 

2 kommentarer:

  1. Vegetariskt har vi vant oss via Linas matkasse. Jag har alltid gillat det. Men mannen min har lärt sig. Nu tycker han det mesta är gott. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle också kunna leva på helt vegetarisk kost utan problem.

      Radera