tisdag 3 december 2019

Pasta med ädelostsås

Ädelost - antingen gillar man det eller inte. Jag gillar't, särskilt Kvibille gräddädel.
Jag hade en bit ädelost över sedan helgens glöggmys som jag kokade en sås av och serverade till pasta och lättkokta grönsaksstrimlor. Så enkelt och sååå gott. 


Skala och strimla 6 morötter på längden.
Strimla 1 squash likadant, med skal men utan kärnor.
Skölj och strimla 1 liten purjolök.
Koka strimlorna i saltat vatten ca 4 minuter.
Låt rinna av.
Koka 4 portioner pasta.
Koka upp 4 dl crème fraiche och 140 g ädelost.
Smaka av med salt och peppar.
Blanda grönsaksstrimlor och pasta.
Servera med ruccola, grovhackade valnötter och ädelostsås.

1 kommentar:

  1. Ädelost äter jag inte bara sådär och är ärligt lite rädd för i mat. Men egentligen så gillar jag det många gånger när det är i en sås. Ska bara tuffa till mig lite först.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera