söndag 27 december 2020

Inreda med färg

 Ta da... en av mina julklappar :)

Inred med färg av Leonor Juhl @frökenturkos

2021 tänker jag ska bli året då jag grottar ner mig i inredning och styling. Dels så vill jag tänka till hur vi ska förbereda vårt hus för försäljning och dels hur jag vill inreda mitt nya hem. Nu är det ju inte aktuellt för oss att sälja och flytta under den närmsta tiden, det blir antagligen inte ens under 2021, men det ligger i min natur att planera och förbereda :) Jag började redan för typ ett år sedan med att köpa Förvaringsdrottningens bok Flytta smart. Och jag tänker redan nu att jag vill inreda mitt nya hem i en skandinavisk stil som jag upplever är en lugn och harmonisk inredningsstil. Jag har till och med börjat tänka i de banorna när vi inreder gäststugan som vi nyligen byggde ut.  

Grönt, korg och läder tänker jag är typiska skandinaviska inredningdetaljer.
En bild av de första inredningsdetaljerna i gäststugan. Inte ens hyllorna hade kommit på plats. Liite ivrig, kanske... :)
Och det syns inte på bilden men banden på krukorna är i läder.

Moodboard - skandinavisk stil.
Mer bohemiskt avslappnad än elegant.


Så boken Inred med färg tror jag kommer att bli till stor hjälp, särskilt när det kommer till att styla vårt hem inför försäljning. Vilka färger är komplementfärger och stärker varandra? Hur ska man tänka när man ska kombinera och matcha färger?
Dessutom har jag redan sedan tidigare en uppsjö med böcker och inlägg i min andra, numera nedlagda, blogg om att inreda enligt läran Feng shui. Kunskaper som jag nu tänker att jag även ska friska upp och ta hjälp av.

De fem elementen.


Typiskt mig att vilja starta upp och ta mig an nya projekt
. Särskilt vid årsskiften...
Planerar du något projekt eller liknande för 2021?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar