onsdag 23 december 2020

Önskar er en god jul trots pandemi och restriktioner


Vet att det iallafall är några av er i vårt avlånga land som får uppleva en vit jul även i år!
Annars är det inte mycket som är som det brukar det här året...
Att det är nästan lika varmt på julafton som på midsommarafton här hos oss i den nedre delen av landet är ju mer en regel än ett undantag nu för tiden. Men att inte kunna fira julafton med släkten eller att vara på resande fot är i alla fall inte något jag är van vid. Härom dagen hälsade jag på mina föräldrar en kort stund på behörigt avstånd för att önska dem en god jul. Idag och resten av julen
kommer mannen, sonen och jag att njuta av god mat och julefrid tillsammans här hemma.
J
ag hoppas verkligen att 2021 blir ett år när allt går tillbaka till något som liknar det "normala" och att vi kommer kunna vistas ute i samhället utan att vara rädda för att smitta någon eller att själva bli smittade.

Om det är någon som undrar var vår dotter håller hus i jul så kan jag meddela att hon finns på plats i Ramundberget för att serva jullovsfirare med nyvallade skidor, snowboards och en och annan snowboardslektion och kommer att jobba där fram till våren. Hoppas alla i skidanläggningarna runt om i fjällen följer rekommendationerna och håller avstånd så det inte blir någon mass-spridning av smittan i fjällen utan att man i alla fall kan resa dit och njuta av snö och friluftsliv. Vecka 11 hoppas jag att skidanläggningen i Ramundberget fortfarande håller öppet för då planerar jag och mannen att åka dit. Håller tummar och tår att planen går i lås.

Jag önskar er alla som kikar in här en riktigt god och frisk jul! Var rädda om er!

Kram Birgitta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar