söndag 3 januari 2021

Studio Livskraft - trädgårdsinspiration

 Någon mer än jag som längtar till sommaren!?
(Bild från min trädgårdsblogg Studio Livskraft som ligger i vila.)

När jag letade gamla inlägg av förvandlingen av "vår skog" var jag inne och kikade i min andra blogg som jag inte har uppdaterat sedan december 2017 och tänkte att det är ju synd att alla tips, idéer och bilder från vår trädgård inte används mer. Det är ju lite som en bortglömd skatt där man kan hitta fina tips och idéer om både det ena och det andra som rör trädgård, natur och livsstil. Så är du trädgårdsintresserad kan jag tipsa om bloggen Studio Livskraft. Som då visserligen inte har några nya uppdateringar men där det finns en uppsjö av tips och idéer både för trädgård och ett liv mer i balans. Bara att klicka in och använda sökfunktionen och leta inspiration, för den som känner för det.  

Jag blev också nyfiken på de trädgårdsbloggar som jag tidigare följde och som jag nu såg fortfarande var aktiva. Så jag sparade över några länkar till dessa bloggar hit till Min Lilla Kokvrå och tänker att jag ska följa upp och se vad de pysslar med och har för projekt i gång just nu i deras trädgårdar.
Dessutom blev jag nyfiken på samlingsplatsen för nordiska trädgårdsbloggare, Trädgårdsfägring, och tänker att jag ska kolla upp även den.

Det är ganska långt till sommaren...  Men man kan ju alltid drömma sig bort och planera för varmare dagar i trädgården medans man väntar.

2 kommentarer:

  1. Sommar, trädgård, barfota dagar och solen som värmer i ansiktet. Surret av getingar. fågelsång och knastrar i grusgången. Jisses vad man längtat efter sommaren och kolonilott
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt i prick , orden som beskriver sommaren :)
      Visst längtar man!! Kram

      Radera