onsdag 16 oktober 2019

Morotspaj med getost

Gårdagens middag, en lyxig men lättlagad paj med en oslagbar kombination av söta morötter och salt getost. Det står 10 portioner i receptet, och det kanske den räcker till om man serverar den på en buffé, men jag skulle säga att man kan räkna med att den räcker till 6-8 portioner med en sallad till.
Och min vana trogen så köpte jag färdig pajdeg... 


 


Receptet hittade jag i en bilaga till Expressen från 2015, Gröna köket med 12 vegetariska läckerheter, och blev nyfiken om jag lagat något ur den tidigare. 
Och det hade jag...  Filopaj med bladgrönt 
Morotspaj har jag också lagat tidigare och det receptet hittar man HÄR
                                  
                                       Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar