söndag 7 juli 2024

Sörsjöns äventyrspark

Igår tog vi husbilen bara över dagen ut till Sörsjön, ett friluftsområde strax norr om Norrköping. Man kan ju tycka att det är onödigt att ta husbilen bara över dagen, men den är ju redan packad med allt man kan behöva för friluftsliv, regnkläder, badkläder och kök med konservburkar så man slipper gå hungrig. Dessutom har man ju en toa med och ett tak över huvudet om det kommer en störtskur. Och så kan katten ligga där och vila när hon tröttnat på skogspromenader och vi vill fortsätta utforska området. Bara fördelar, om du frågar mig.
Sörsjöns friluftsområde kan jag varmt rekommendera, med fina vandringsleder, badplats och camping. Och så finns det en äventyrspark med höghöjds banor högt uppe i tallarna. Och lägre banor, på bara på 2 meters höjd, så även mindre barn kan vara med på äventyret. Parken sägs vara en av de största i Sverige.
Jag kände mig dock inte så äventyrlig igår så vi nöjde oss med att titta runt på alla andra modiga som svingade sig bland trädtopparna. Men åker vi dit igen, senare i sommar, då vill jag i alla fall åka zipline över sjön. Den turen måste pirra fint i magen :)
Äventyrligt eller inte, det blev i alla fall en fin dag i skogen med katten :)
Och så hittade vi en del blåbär.


Sörsjöns äventyrspark

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar