fredag 10 oktober 2014

Årets fredspristagare

Jag är Malala är den sanna berättelsen om en flicka som sköts i huvudet av terrorister och nästan dog, men trots det vägrade låta sig tystas, och jag kan inte sluta fascineras av att en så ung flicka har en sådan karisma, utstrålning, mod och civilkurage. Jag brukar i vanliga fall inte engagera mig något särskilt åt Nobel och hans priser men i år tycker jag att valet av Malala som fredspristagare är ett strålande val. En ung tjej som gett kampen för barns rättigheter till barndom och utbildning ett ansikte. Ett mycket bra val!



2 kommentarer:

  1. Verkligen ett bra val! Hon är verkligen beundransvärd Malala. Helt ofattbart vilken styrka hon besitter. Liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den tjejen kommer gå långt och bli något stort :)

      Radera