onsdag 30 december 2020

Hej då 2020 och varmt välkommen 2021

Jag tror aldrig jag känt så starkt som i år att det har varit ett riktigt skitår, som man snabbt vill få överstökat så man kan gå vidare och börja om på ett nytt oskrivet år.
Men så blickar jag tillbaka och inser att det ändå i många avseende har varit ett riktigt bra år. För jag lyckades ju äntligen, efter ett antal inskickade CV:n och några anställningsintervjuer, få jobb i Norrköping. Jag har jobbat många år i grannkommunen Finspång men planen är att vi så småningom ska sälja vårt hus, det blir antagligen inte under 2021 men iaf inom de närmsta åren, och då ligger det närmast till hands att flytta åt Norrköpingshållet. Så det känns skönt att ha den biten löst innan vi sätter flyttplanen i verket.

Dessutom konstaterar jag att min sommar 2020 också blev rätt lyckad, trots pandemi och utebliven sommarsemester, eftersom jag bytte jobb lagom till semestern. Jag kunde ju fortfarande träffa och umgås med både släkt och vänner, utomhus.
Och dottern lyckades till slut ta sig hem från Nya Zeeland. Dock något senare än planerat och med en biljett som blev dubbelt så dyr än planerat.
Men hon kom hem iaf... Skönt!!
Så henne har jag fått rå om här hemma hela sommaren och hösten. Vi tillbringade till och med en helg i Stockholm tillsammans, bara hon och jag :)
Vi gick bland annat på Abba-museumet.



Och grabben flyttade till Göteborg under sensommaren för att studera,
så mannen och jag hjälpte honom med flytten
och passad samtidigt på att tillbringade en långhelg där. 
 
 


Det som väl var mest trist under året var att min och mannens resa till Madeira för att fira min 50-årsdag inte blev av. Istället lämnade vi coronabubblan en helg i maj och for så långt vi hann på två timmar, enligt restriktionerna som var då, och hamnade i Trosa. Trevligt det med men kanske inte riktigt som jag hade tänkt att fira min födelsedag.


Nej, nu vill jag som sagt bara få nyårsfirandet överstökat, som för min del blir här hemma med mannen och sonen helt enligt restriktionerna, så vi kan ta oss an 2021 och börja vaccinera och beta av de prioriterade grupperna en efter en. "Min grupp", vi som inte tillhör någon riskgrupp, lär ju få vänta innan vi får vaccinera oss. Men ju fler som vaccinerar sig desto lägre risk att vi smittar någon eller själva blir smittade.
Som jag längtar tills det är riskfritt att vistas ute i samhället igen och att kunna träffa släkt och vänner utan att behöva oroa oss för att smitta någon eller att bli smittade.

Så hejdå 2020, nu känner jag mig mer än färdig med dig, och varmt välkommen 2021!!

2 kommentarer:

  1. Visstär det konstigt att ett skitår innehöll så mycket bra. Jag tittar tillbaks på bilder och ler över året som Gott.
    Nu blickar vi framåt på ett fantastiskt 2021
    Gott nytt år

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste komma ett skitår emellanåt, så man har vett att uppskatta de bra åren :) Ledsamt bara att det här skitåret förde med sig så mycket skit för så många som vi kommer att få dras med en lång tid framöver innan vi kan säga att allt är som det var innan covid-19 drabbade oss.
      Men nu får vi se det positivt och hålla tummarna för att det blir som du skriver ett fantastiskt 2021. Hoppas verkligen det!
      Gott nytt år!

      Radera