tisdag 12 december 2023

Toscamazariner och saffransflätor

Ska jag välja en kaka att baka till jul så väljer jag denna toscamazarin med blandade nötter i karamelligt toscatäcke. Mums!! Klicka på denna länk för att komma till receptet!

Men som det känns just nu så kommer jag inte hinna baka något alls innan jul. Som tur är har jag lejt bort kakbaket till julfikan till grabben, som ju är en hejare på att baka, se här, så jag känner hur som helst inget tvång att leverera hembakat på julafton.
Men jag fick feeling förra måndagen på min semester, då den bokade massagen blev blev inställd, och bakade saffransflätor.
Jag önskar att jag tog mig mer tid att baka nu när jag fått en ny ugn som gräddar så mycket jämnare och bättre än den gamla i huset gjorde. Det är ju en fröjd att baka, och äta, när brödet får en härlig knaprig yta och ett mjukt genomgräddat inre :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar