lördag 9 april 2022

Påsk om en vecka

Veckorna bara rusar förbi. Den här veckan vet jag inte vad det har varit med. Har inte haft tid, lust och orka att göra något annat än att jobba 8-17. En vecka, på länge, då jag inte har utfört någon typ av träning överhuvud taget. Vi har inte ens lagat mat den här veckan utan ätit matlådor från frysen och köpt med oss färdig mat från affären. Inte alls likt oss.
Lite vårdepp, kanske...
Men nu är det helg igen, så vi kan återhämta oss. Och så kommer påsken nästa vecka med tid för avkoppling. Skönt! Hoppas också värmen kommer tillbaka tills dess...

 

I år blir det middag här hemma på påskdagen med mina föräldrar och syster med man.
Till skillnad från förra året, när vi fick fira påsken själva pga pandemin.

Het kräftgratäng med plock

Det lutar åt att jag ska bjuda på fläskfilé i dragonsås.
Annars är ju
kyckling lite av påskens motsvarighet till julens skinka.
Ett litet urval kycklingrecept som kan passa till påsk
. Klicka här, här och här.



Och sill hör ju påsken till. Några goa sillar hittar man här.


Istället för efterrätt tänker jag att jag ska göra en tårta.
Förra året gjorde jag en med chokladgrädde och en massa frukt.
 
 
Receptet hittar man här.
 
Andra goda bakverk till påsk är morotskakan
 

 

Lite smått och gott blandat inför påsk
som kanske kan inspirera  :)
 
Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Oj Oj så mycket gott. Här har vi inte bestämt något alls i matväg men ägg och lite sill blir det nog. Korv och köttbullar till barnbarnen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ägg och sill blir det även här på påskafton. Och säkert några köttbullar och prinskorvar också :) Kram

      Radera